جستجو
فیلتر ها
بستن

پرسش های متداول

پرسش‌های متداولی که در فرآیند خرید از فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن خاتون توسط اکثر کاربران مطرح می‌شود در این قسمت جمع‌آوری شده‌اند. درصورتی‌که پاسخ پرسش‌های خود را در رابطه با انتخاب و خرید محصول در این صفحه نیافتید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

  •  اطلاعات مربوط به عطر:
  •  چگونه می‌توانم عطری با رایحه خاص را در وب‌ سایت پیدا کنم؟

    وبسایت خاتون، به شما امکان می‏دهد تا عطر مورد نظر خود را بر اساس دسته‏ بندی‏ های موجود، شامل مردانه، زنانه، برند، رایحه و نت انتخاب کنید. در قسمت جستجوی عطر می‏توانید با وارد کردن رایحه مورد نظر خود فهرست تمام عطرهایی که رایحه مورد نظر شما در نت‏ های مختلف آن وجود دارد را مشاهده کنید. همچنین بخش پشتیبانی آنلاین وبسایت، آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره و راهنمایی در این زمینه است.

    تفاوت میان Perfume، Eau de Perfume ، Eau de Cologne و Eau de Toilette در چیست؟

    تفاوت انواع مختلف خوشبوکننده ها در میزان ماده معطر در ترکیب آنهاست. بدین ترتیب انواع خوشبوکننده ها به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

    Body splash و Aftershave : یک تا سه درصد ماده معطر

    Eau de Cologne : سه تا هشت درصد (عموما ۵ درصد) ماده معطر

    Eau de Toilette : پنج تا پانزده (عموما ده درصد) ماده معطر

    Eau de Parfum : ده تا بیست درصد (عموما ۱۵ درصد) ماده معطر. به آن Parfum de Toilette هم گفته می شود.

    Esprit de Parfum : پانزده تا سی درصد ماده معطر

    Perfume Extract/Perfume : پانزده تا چهل درصد ماده معطر

    منظور از نت عطر چیست؟

    نت عطر رایحه ای است که پس از مصرف آن به مشام می رسد. نت های عطر براساس زمان استشمام آن پس از مصرف به سه گروه زیر طبقه بندی می شوند:

    نت آغازین (Top Note) : رایحه اولیه ای که به مشام می رسد. این رایحه شامل مولکول های سبک و کوچک است که سریع تبخیر می شوند. نت آغازین (یا نت بالایی) احساس اولیه شخص را شکل می دهد و در خرید عطر اهمیت ویژه ای دارد. رایحه های تشکیل دهنده این نت تازه و تند و تیز هستند و از ترکیباتی تشکیل شده اند که قوی و فرار هستند. رایحه های لیمو و زنجبیل از متداول ترین رایحه ها در نت آغازین هستند.

    نت میانی (Middle Note) : رایحه ای که پس از نت آغازین به مشام می رسد یعنی رایحه ای که از دو دقیقه تا یک ساعت پس از مصرف به مشام می رسند. ترکیباتی که این نت را شکل می دهند رایحه ای ملایم دارند. اسطوخودوس و رز از جمله متداول ترین رایحه های مورد استفاده در نت میانی هستند.

    نت پایانی (Base Note) : رایحه ای که پس از نت میانی به مشام می رسد. نت پایانی (یا نت پایه) و نت میانی با هم تم عطر را تشکیل می دهند. نت پایانی ژرفا و دوام را برای یک عطر به ارمغان می آورد. رایحه های این نت عموما سی دقیقه پس از مصرف به مشام می رسند و گاهی تا بیست و چهار ساعت دوام دارند. رایحه های این نت عموما به ثبات و بالا بردن رایحه نت های میانی و آغازین کمک می کنند. رایحه مشک رایح ترین رایحه در نت پایانی است.

  •  سفارش محصول:
  •  در چه ساعاتی از شبانه‌ روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

    در بیست و چهار ساعت شبانه روز، هفت روز هفته و در همه ایام سال امکان ثبت سفارش از طریق وبسایت خاتون وجود دارد ولی ارسال سفارشات فقط در روزهای غیرتعطیل قابل انجام است که به هنگام خرید و از طریق وبسایت اطلاع‏ رسانی خواهد شد.

    آیا می‌توانم‌ محصولاتی را که در وب‌ سایت موجود نیستند سفارش دهم؟

    در مورد محصولاتی که در وبسایت موجود نیست می‏توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. امکان تهیه محصول مورد نظر توسط کارشناسان، بررسی شده و در کوتاه‏ترین زمان ممکن به شما اعلام خواهد شد. درصورت وجود محصول مورد نظر و تمایل شما برای ثبت سفارش، فرآیندهای اجرایی شبیه خرید محصولات موجود در وب‏سایت خاتون است.

  •  پرداخت هزینه:
  •  به چه روش‌هایی می‌توانم هزینه سفارش را پرداخت کنم؟

    پرداخت اینترنتی از طریق درگاه پرداخت بانک ملت
    واریز وجه به شماره حساب
    پرداخت در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار
    به غیر از امکان پرداخت در محل که در حال حاضر تنها برای کاربران ساکن تهران وجود دارد، بقیه ی روش ها در تهران و تمام شهرستان ها قابل دستیابی است.

    پرداخت اینترنتی از طریق کدام درگاه‌ های اینترنتی امکان‌ پذیر است؟

    در حال حاضر امکان پرداخت از درگاه اینترنتی بانک ملت امکان پذیر می باشد و سایر درگاه های اینترنتی در دست اقدام می باشند.

    چطور مطمئن شویم که پرداخت اینترنتی در خاتون از امنیت کافی برخوردار است؟

    در خاتون ، فرآیند پرداخت، از طریق اتصال به درگاه شبکه بانکی صورت می‏گیرد و هیچ گونه اطلاعاتی بانکی از طرف مشتری در اختیار خاتون قرار نمی‏گیرد. لازم به یادآوری است که کلیه سایت‏های پرداخت الکترونیک توسط پروتکل امنیتی HTTPS پشتیبانی می‏شوند.

    چگونه از طریق از طریق درگاه اینترنتی پرداخت را انجام دهیم؟
    همه ی کاربران خاتون می‌توانند در هنگام ثبت سفارش، از طریق درگاه اینترنتی در سایت خاتون هزینه سفارش خود را به صورت آنلاین پرداخت و در قسمت پرداخت در سبد خرید ثبت کنند. پرداخت موفق مبلغ به منزله ثبت قطعی این پرداخت برای سفارش است و نیازی به اطلاع دادن آن نیست و سفارش به صورت خودکار وارد مراحل آماده سازی و ارسال می‏‌شود.
    کاربران محترم سایت خاتون می‌توانند مبلغ سفارش خود را با استفاده از همه کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند. هم اکنون، با کارت بانک‏‌های ملی، صادرات، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، بانک سینا و کارآفرین امکان خرید اینترنتی وجود دارد. هنگام پرداخت اینترنتی اطلاعات زیر از شما پرسیده می‌شود که پس از وارد کردن آنها و تایید پرداخت، از موفقیت عملیات پرداخت خود مطلع می‌شوید.
    1- شماره 16 رقمی کارت
    این شماره در کارت همه بانک‏‌ها، بر روی کارت درج شده است.
    2- رمز خرید اینترنتی یا رمز دوم
    برای پرداخت اینترنتی لازم است قبلا رمز دوم (رمز خرید اینترنتی) کارت بانکی خود را فعال کرده باشید.
    رمز دوم (رمز خرید اینترنتی)، با رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاه‌‏های خود پرداز وارد می‌کنید، تفاوت دارد. برخی از بانک‌ها مثل بانک سامان معمولاً رمز اینترنتی را هنگام صدور کارت تحویل می‌دهند، اما کارت بیشتر بانک‏‌ها در زمان تحویل، رمز خرید اینترنتی ندارند، برای فعال کردن رمز خرید اینترنتی، می‏‌توانید به دستگاه خودپرداز بانک صادر کننده کارت خود مراجعه و کارت خود را وارد کنید و بخش عملیات رمز را انتخاب کنید. سپس، در بخش رمز دوم یا رمز اینترنتی، رمز خود را انتخاب کنید.
    3- کد CVV2
    این کد یک عدد ۳ یا ۴ رقمی است که پشت یا روی کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بانکی درج می‌شود و به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان یک کد امنیتی در پرداخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اینترنتی کاربرد دارد. این کد روی کارت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بانک‏‌های ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسیان و... به صورت یک عدد 3 رقمی حک شده است یا در برخی کارت ها مانند بانک ملی 4 رقمی است.
    4- تاریخ انقضا
    تاریخ انقضا هم روی بیشتر کارت‌های بانکی حک شده است. اگر روی کارت شما تاریخ انقضاء وجود ندارد، می‏‌توانید از عدد 12 به جای ماه و از 99 به جای سال انقضای کارت استفاده کنید.
    چگونه پرداخت در محل تحویل انجام می شود؟
    به کاربران محترم توصیه می‌شود جهت تسریع در پردازش سفارش، پرداخت خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. با وجود این، برای آسودگی بیشتر آن دسته از مشتریانی که تمایل دارند هزینه سفارش خود را هنگام دریافت آن پرداخت کنند، خاتون این امکان را نیز فراهم آورده است که در صورتی که آدرس تحویل سفارش آنها، تهران باشد، هزینه را هنگام تحویل گرفتن سفارش، به یکی از روش‌های زیر پرداخت کنند.
    لازم به ذکر است، سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، لازم است پیش از ارسال، از طریق پرداخت اینترنتی تسویه شوند.
    پرداخت با کارت بانکی در محل تحویل
    از آنجا که همگی ماموران تحویل سفارش خاتون دستگاه‏‏‌های کارت خوان سیار (POS) همراه دارند، می‌توان هنگام تحویل سفارش در محل، با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب پرداخت خود را انجام داد.
    پرداخت نقدی در محل تحویل
    برای آسودگی بیشتر آن دسته از مشتریانی که تمایل به پرداخت نقدی هزینه سفارش خود دارند، خاتون امکان پرداخت نقدی در محل را نیز فراهم آورده است.
    امکان پرداخت کارت به کارت وجود دارد؟
    کاربرانی که امکان پرداخت اینترنتی از طریق درگاه اینترنتی خاتون و یا پرداخت در محل را ندارند می‌توانند وجه سفارش خود را به شماره کارت‌های قید شده در این قسمت کارت به کارت نمایند. جهت پرداخت به صورت کارت به کارت می‌توان از دستگاه های ATM (عابر بانک) و یا کارت به کارت اینترنتی استفاده کرد. با این حال پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سایت خاتون به علت میزان اتوماسیون بالای آن آسان‌تر و سریع‌تر است و خاتون پیشنهاد می‌کند که از این روش جهت پرداخت استفاده کنید.
    شماره حساب:
    شماره حساب: 1752920564 بانک ملت به نام وحید نام آور
    شماره کارت: 5643 – 0951 – 3379 – 6104 بانک ملت به نام وحید نام آور
    نکات:
    - در صورتی که پرداخت سفارش از طریق اینترنتی پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا، باید کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی همراه داشته باشد.
    - به مشتریان محترم توصیه می‌شود جهت تسریع در پردازش سفارش، پرداخت خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.
    - سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، لازم است پیش از ارسال، از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شوند.

  •  قیمت محصول:
  •  دلیل ارزان‌ تر بودن بعضی از محصولات خاتون نسبت به سایر فروشگاه‌ ها و مراکز خرید چیست؟

    حذف واسطه‏ ها از سیستم خاتون و خرید مستقیم کالا از تامین‏ کنندگان باعث می‏ شود تا خاتون بتواند محصولات خود را با قیمت‏ هایی کاملا رقابتی به مشتریان عرضه کند.
    معمولا تخفیف‌ ها به چه محصولاتی تعلق می‌گیرد؟ در چه زمانی محصولات شامل تخفیف می‌شوند؟

    بر اساس سیاست‏های خاتون ، این شرکت در دوره ‏های مختلف زمانی پیشنهادهای ویژه ‏ای را برای خرید از خاتون ارائه می ‏دهد. در حال حاضر، این پیشنهادها شامل تخفیف‏ های فصلی، مناسبتی و تخفیف برای محصولات جدید است و از راه‏های مختلفی نظیر ایمیل، اس ام اس، وبسایت، وبلاگ و شبکه ‏های اجتماعی اطلاع‏ رسانی می‏ شود.

  •  ارسال و پیگیری سفارش:
  •  محصولات وبسایت خاتون به کدام نقاط ایران ارسال می‌شوند؟

    خاتون سفارش‏ ها را به تمام نقاط کشور به صورت کاملا رایگان ارسال می‏ کند و چنانچه به هر دلیلی امکان ارسال سفارش در منطقه ‏ای وجود نداشته باشد از طریق وبسایت اطلاع ‏رسانی خواهد شد.
    سفارش ها در تهران چگونه ارسال میشوند؟
    مراجعه و دریافت در تهران (پس از هماهنگی با مدیر فروشگاه می توانید به آدرس اعلام شده مراجعه نمایید)
    از طریق پیک خاتون (شامل مشتریانی می شود که قبل از ساعت 15 سفارش خود را تکمیل کرده باشند و زمان تحویل آن بعد از ساعت 19 می باشد)
    از طریق پیک فوری خاتون (شامل مشتریانی می شود که قبل از ساعت 15 سفارش خود را تکمیل کرده باشند و زمان تحویل آن بنا بر مسافت مقصد، متغیر می باشد)
    از طریق پست پیشتاز (تا سقف 250 گرم همراه با بیمه که زمان تحویل آن 3 الی 4 روز کاری می باشد)
    از طریق پست تیپاکس (همراه با بیمه که زمان تحویل آن 1 روز کاری می باشد)
    سفارش ها در شهرستان ها چگونه ارسال میشوند؟
    از طریق پست پیشتاز (تا سقف 250 گرم همراه با بیمه که زمان تحویل آن 3 الی 4 روز کاری می باشد)
    از طریق پست تیپاکس (همراه با بیمه که زمان تحویل آن 2 روز کاری می باشد)
    از طریق باربری (در صورت ارسال از طریق باربری مشتری محموله را شخصا از دفتر باربری دریافت می‏ کند که این گزینه مربوط به مناطق یا شهرهایی است که تحت پوشش تیپاکس یا پست پیشتاز نیستند و از طریق هوایی و ریلی انجام می پذیرد)
    هزینه ارسال محصولات چقدر است؟
    پیک خاتون: 25،000 تومان
    پیک فوری خاتون: 35،000 تومان
    پست پیشتاز: رایگان
    پست تیپاکس: رایگان
    پست بین شهری ریلی: رایگان
    پست بین شهری هوایی: 30،000 تومان
    چقدر طول میکشد تا محصول سفارش داده شده را دریافت کنم؟
    پیک خاتون: اگر قبل از ساعت 15 سفارش خود را تکمیل کرده باشید، زمان تحویل آن بعد از ساعت 19 می باشد.
    پیک فوری خاتون: اگر قبل از ساعت 15 سفارش خود را تکمیل کرده باشید، بنا بر مسافت مقصد، زمان تحویل آن متغیر می باشد.
    پست پیشتاز: 3 الی 4 روز کاری می باشد.
    پست تیپاکس: در تهران 1 روز کاری و در شهرستان ها 2 روز کاری می باشد.
    پست بین شهری ریلی: بنا بر مسافت شهر مورد نظر تا تهران بین 24 الی 72 ساعت متغیر می باشد.
    پست بین شهری هوایی: بین 24 الی 48 ساعت متغیر می باشد.
    چگونه میتوانم وضعیت محصول سفارش داده شده را پیگیری کنم؟
    می توانید در قسمت پیگیری سفارشات از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع شوید.

  •  ارجاع محصول:
  •  سیاست های ارجاع محصول در وبسایت خاتون چیست؟
    شما می‏توانید پس از دریافت سفارش، در صورت باز نکردن سلفون محصول، حداکثر تا ۷ روز بعد، کالا را عودت داده و هزینه کالا را دریافت کنید.
    چگونه میتوانم کالای خریداری شده را بازگردانم؟
    با مراجعه به وبسایت خاتون می‏ توانید در قسمت ارجاع کالا، نام کالای مرجوعی خود و علت آن را ثبت کرده و پس از تماس و هماهنگی های لازم از طرف خاتون ، آن را به خاتون باز گردانید. لازم به ذکر است که فقط کالاهایی مشمول شرایط ارجاع خواهند بود که بسته بندی آنها باز نشده باشد.
    در صورت بازگرداندن کالا، مبلغ پرداخت شده چه زمانی و چگونه استرداد میشود؟
    پس از بازگرداندن کالا از سوی مشتری و دریافت آن توسط خاتون، کالا توسط تیم متخصصان خاتون بررسی می‏شود. در صورت تایید دارا بودن شرایط ارجاع، حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت، وجه مربوطه به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  •  ارسال هدیه:
  • چگونه میتوانم از طریق وبسایت خاتون کادو ارسال کنم؟
    پس از انتخاب هدیه مورد نظر از میان محصولات در قسمت منوی تسویه حساب، هدیه را انتخاب نموده و با وارد کردن آدرس شخصی که هدیه را دریافت میکند میتوانید آن را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنید.
    آیا امکان بسته بندی و کادو کردن هدیه وجود دارد؟
    بله، تنوع کاغذ‏های کادو و روش‏های بسته‏ بندی محصولات هنگام انتخاب منوی هدیه، در سایت نمایش داده می‏شود.
    آیا برای ارسال یک محصول به صورت کادو باید هزینه اضافه بپردازم؟
    در حال حاضر، برای بسته‏ بندی و کادو کردن محصولات هزینه اضافه دریافت نمی ‏شود.